Vrijwilliger worden - vacatures

Vrijwilliger worden?


Geen hockeyvereniging kan zonder vrijwilligers!


Dankzij de vrijwilligers wordt de bar bemand, worden teams en wedstrijden ingedeeld, wedstrijden gefloten, toernooien georganiseerd en draait de vereniging op volle toeren. Door vrijwilligerswerk te doen voor HBS voel je je verbonden met de club en draag je actief een steentje bij aan onze mooie vereniging.


Gezamenlijk maken we ons hard voor hetzelfde doel: veilig en prettig sporten in een gezellige omgeving.

Gelukkig hebben we vele vrijwilligers bij HBS die op verschillende vlakken bijdragen aan het hockeyplezier en verenigingsleven. Het zijn er al snel zo'n honderdvijftig! Zo hebben alle jeugdteams coaches en managers. Zij zetten zich in voor het team van hun kind(eren). Vrijwilligers plannen de wedstrijden en scheidsrechters in. Anderen zorgen ervoor dat de materialen voor de teams en op de velden in orde zijn. Weer anderen organiseren mooie hockey events en feesten voor jong en oud en tonen dit alles op de website en sociale media. Zo is er heel veel te beleven en te doen bij HBS!

Vrijwilliger worden: iets voor jou?


Vrijwilligers vinden het leuk is om wat voor de club te doen. Je voelt je betrokken bij de vereniging en in een goede sfeer draag je bij aan meer sportplezier bij HBS.
Er is altijd plaats voor vrijwilligers, in allerlei verschillende functies en commissies. Beschik jij over organisatietalent, heb je zin om een team te coachen, maak je mooie foto’s of ben jij een echte netwerker die de sponsorcommissie verrijkt? Voor ieder talent is wat te doen.

Hieronder vind je een overzicht van de beschikbare vacatures. Staat er niet direct tussen wat je zoekt?

Neem dat toch contact met ons op via vc[@]mhchbs.nl. We komen graag met je in contact!

Vacatures vrijwilligers

Onze hockeyclub draait op sportiviteit, plezier én… vrijwilligers! Achter elke wedstrijd, training en activiteit staat een enthousiast team van mensen dat zich inzet voor de club. Van coach tot bardienst, van scheidsrechter tot feestorganisator – we hebben iedereen hard nodig. Ook jouw hulp maakt het verschil. Of je nu veel of weinig tijd hebt, er is altijd een manier om bij te dragen. Samen houden we de club sterk, gezellig en in beweging.


Meld je aan en draag jouw steentje bij! Want; zonder jou, geen HBS.



VACATURES – In het kort:


  1. Coördinator Obligatieplan Nieuw waterveld
  2. Voorzitter Arbitragecommissie
  3. Lid Opleidingscommissie Arbitrage 
  4. Werver Jongste Jeugd
  5. Wedstrijdsecretaris (Jongste) Jeugd 
  6. Funkey Coordinator
  7. Lid zaalcommissie 
  8. Lid commissie clubkleding jeugd selectie- en opleidingsteams 
  9. Lid HABI Colorrun 



VACATURES - Inhoudelijk:

 

1. Coördinator en teamleden Obligatieplan Nieuw waterveld

We zoeken een enthousiaste organisator, verbinder en communicator om ervoor te zorgen dat ons obligatieplan een succes wordt! Daarnaast zoeken we ook team leden voor dit tijdelijke project welke na de zomer van start zal gaan. De vorige keer was het een enorm succes!


Wat behelst het Obligatieplan?

We hebben evenals bij veld 2 het succesvolle idee opgepakt om een obligatieplan uit te rollen voor de leden. Doel van dit plan is om waterveld veld 3 en veld 5, te vervangen door weer een waterveld (toplaag). De bedoeling is om obligaties te verstrekken aan (ouders van) leden, supporters en vrienden van HBS, zodat wij deze vervanging kunnen realiseren in de zomer van 2026. 


Werkzaamheden 

  • Maakt een communicatieplan over hoe we zowel intern als extern dit plan onder de aandacht kunnen krijgen;
  • In samenwerking met andere betrokkene leden benader je (ouders van) leden, vrienden van HBS en sponsors;
  • Verzorgt in samenwerking met Sponsorvisie (advies organisatie) en de penningmeester SEAH/HBS de administratie en de uitgave van de contracten;


Tijdsbeslag

Het voorwerk is al gedaan en het online platform en de obligaties zijn al voorbereid. Alles staat klaar voor actie! Nu moet het plan worden uitgevoerd. Dit zal neerkomen op ongeveer 2 uur per week gedurende 6-8 weken. Piekmomenten: mogelijk de organisatie van een evenement, informatieavond of belavond(en) met andere betrokkene(n). 


Heb je interesse?

Wil jij je graag vrijwillig inzetten voor onze sportieve en gezellige club? Past bovenstaande bij je, wil je iets tijdelijks doen en vind je het leuk om een steentje bij te dragen aan het realiseren van het nieuwe veld? Stuur dan zo snel mogelijk een mailtje naar [email protected]



2. Voorzitter Arbitragecommissie

De arbitragecommissie HBS bestaat uit een voorzitter en vier onderdelen die uitvoerende werkzaamheden verrichten en nauw met elkaar samenwerken. Te weten indeling zaterdag, opleiding (behalen van kaarten), begeleiding (beginnende) scheidsrechters en de groep CS+ scheidsrechters. Met elkaar zorgen zij ervoor dat alle scheidsrechterszaken bij HBS goed geregeld zijn. Als voorzitter ben je het aanspreekpunt binnen HBS, stuur je de verschillende onderdelen aan en zij ondersteunen jou. De huidige voorzitter, Jorrit Nolte, stopt aan het einde van dit seizoen en wil graag ‘warm’ overdragen. Dit betekent dat hij het eerste seizoen zijn opvolger ‘bijstaat’ bij alle taken om samen een goede overdracht mogelijk te maken. Het is niet persé noodzakelijk dat je veel kennis van het fluiten hebt. Wel enthousiasme, verbindend en iemand van handen uit de mouwen!! Heb je interesse? Stuur een mail naar [email protected] of spreek Jorrit Nolte zelf aan.



3. Lid Opleidingscommissie Arbitrage 

De arbitragecommissie HBS bestaat uit een voorzitter en vier onderdelen die nauw met elkaar samenwerken. Arbitragecommissie zoekt versterking bij de Opleidingcommissie Scheidsrechters. We hebben mensen nodig om scheidsrechtersexamens te organiseren voor ouders en spelers. De cursussen zijn online via de KNHB, dus enige IT-vaardigheid is handig. Je wordt ingewerkt en hockeyregelkennis is niet vereist. Gedurende het gehele seizoen worden er scheidsrechtersexamens afgenomen. Dat vraagt enige organisatie en begeleiding. Alleen als er voldoende opgeleide scheidsrechters zijn kunnen alle jeugdwedstrijden ook gefloten worden. De tijdsbesteding is beperkt en flexibel in te delen, ongeveer twee uur per week tijdens examenperiodes, maximaal zes keer per seizoen. Is dit jou op het lijf geschreven? Laat het weten via [email protected] 



4. Werver Jongste Jeugd 

Word jij onze nieuwe hockeyambassadeur? Wil jij een actieve rol spelen in het versterken van onze hockeyclub en bijdragen aan de groei van een levendige jeugdafdeling? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou! 


We zijn op zoek naar 2 gedreven ouders die met passie en energie de jeugd in Bloemendaal, Haarlem en omgeving willen enthousiasmeren om lid te worden van onze club. Het fundament ligt al klaar – het plan is uitgewerkt, dus je kunt meteen aan de slag! Je gaat zowel online via social media als offline met persoonlijke benadering aan de slag om nieuwe leden te werven. Jouw creativiteit en enthousiasme zullen de drijvende kracht zijn achter het vergroten van onze club, waar sport, plezier en teamgeest centraal staan.


Doe mee en help ons bouwen aan de toekomst van onze hockeyclub! Samen maken we onze vereniging nog sterker. Ben jij de Werver die wij zoeken? Mail dan nu meteen naar [email protected]



5. Wedstrijdsecretaris (Jongste) Jeugd

Ben jij een organisatietalent? Heb je altijd al iets willen doen voor de jeugd van HBS? Dan zijn wij op zoek naar jou! Een enthousiaste en nauwkeurige wedstrijdsecretaris om ons team te versterken!

Per seizoen zijn er 3 competitierondes waarbij de thuiswedstrijden ingepland moeten worden op onze velden. Daarmee ligt de grootste inspanning rond de start van die drie competitierondes als de planning gemaakt moet worden. Dit is aan einde van de zomervakantie, rondom de herfstvakantie en rondom de voorjaarsvakantie. Het plannen van de wedstrijden is best een puzzel omdat er allerlei voorwaarden zijn waar rekening mee gehouden moet worden. Als de planning staat zijn er mogelijke wijzigingen waarop actie genomen moet worden, maar over het algemeen zijn die redelijk minimaal.


Jouw taken als wedstrijdsecretaris zijn: 

  • Coördineren van het wedstrijdschema voor alle jeugdteams samen met de andere wedstrijdsecretaris(sen).
  • Onderhouden van contact met andere clubs en de bond (KNHB) over wedstrijdprogramma's en wijzigingen.
  • Zorgdragen voor tijdige communicatie van wijzigingen naar coaches en teammanagers.
  • Organiseren van inhaalwedstrijden en het maken van een planning voor het veldgebruik.


Dit vragen wij:

Deze rol kan makkelijk vanaf huis ingevuld worden op tijden die jou passen. Echter bij de start van competitierondes is het soms wel even zorgen dat je agenda vrij is om de planning op tijd te maken. Qua tijdsinspanning bij de start van een competitieronde zo’n 4-8 uur, en verder gedurende de competitieweken ca. 1 uur. 


Heb jij zin om je organisatorische vaardigheden in te zetten voor onze club en ervoor te zorgen dat alle wedstrijden op rolletjes lopen? Neem contact op met Niesje via [email protected] en wie weet zien we jou binnenkort als onze nieuwe wedstrijdsecretaris!



6. Funkey Coördinator

Ben jij enthousiast, betrokken en vind je het leuk om het aanspreekpunt te zijn voor onze jongste leden? Dan zoeken wij jou als Funkey coördinator!

In deze rol verwelkom je kinderen en ouders, deel je de Funkey t-shirts uit tijdens de eerste trainingen, beheer je de Funkey mailbox en stuur je hulpouders aan (zoals het bijhouden van absentielijsten). De administratieve zaken worden geregeld, dus het gaat om het coordineren van de trainingen. 


Tijdsbesteding:  per week ongeveer 30 minuten. Aan de start van de nieuwe Funkey trainingen kost het wat meer tijd om de kinderen welkom te heten op de club, oa het uitdelen van Funkey t-shirts en eerste absentielijst(en) bijhouden. Is dit iets voor jou? Laat het ons weten via [email protected]



7. Lid zaalcommissie (min. 4 personen)

De huidige zaalcommissie gaat plaats maken voor een nieuwe lichting. Vind jij het leuk om wat voor de club te betekenen en ligt je hart bij de Zaalhockey en vind je het leuk dingen te organiseren? Geef je dan nu op voor deze leuke commissie!! We zijn op zoek naar een groep mensen die met frisse energie en ideeën de hockey in de winterperiode vorm geeft, zowel in de zaal als 5s hockey op het veld. 


Taakomschrijving:

  • Inventarisatie deelnemers zaalhockey
  • Contact leggen met zaalverhuurders en inhuren zaalruimte voor de trainingen
  • Communicatie naar teams en met KNHB
  • Organiseren zaalcoach- en managersavond (samen met TCO-zaal)
  • Contact gemeente Bloemendaal toekomstmogelijkheden
  • Samenwerken TCO-zaal 
  • Verzorgen zaalmaterialen 
  • Organiseren zaal- en/of 5s – toernooi


Voor informatie: [email protected]



8. Lid Clubkleding Jeugd selectie- en opleidingsteams (min. 2 - 4 personen)

HBS is op zoek naar 2 of meer personen voor de kledingcommissie selectie- en opleidingsteams van de jeugd van HBS. Jullie gaan er voor zorgen dat onze selectie- en opleidingsteams gedurende het hockeyseizoen het visitekaartje zijn van HBS! De werkzaamheden verrichten jullie met name voor de start van het seizoen (uitdelen) en na het einde van het seizoen (inname). In totaal gaat het om de teamkleding van 16 jeugdteams. 


Wat doe je precies:

  • Inname teamkleding einde seizoen via teammanagers
  • Controleren ingeleverde teamkleding
  • Aanvullen en klaarzetten teamkleding nieuwe seizoen
  • Uitgifte teamkleding start seizoen via nieuwe teammanagers
  • Gedurende seizoen kleding vervangen bij verlies of reparaties
  • De voorkeur gaat uit naar ouders van een selectie- of opleidingsteam.


Voor meer informatie: [email protected]




9. Organisator HABI Colorrun 

Elk jaar organiseert HBS de "HABI” Color Run. De puppies tot en met de O12-jeugd rennen dan op het HBS-complex voor het goede doel. De opbrengst gaat naar een jaarlijks vast te stellen goed doel op HBS, zoals nieuwe goals of materialen. Wat komt er onder andere bij deze organisatie kijken? Denk aan; communicatie met de deelnemende spelers, opstellen sponsorformulier, bekendheid via Social Media, bedenken en klaarzetten parcours, eventueel inhuren ‘obstakels’, innen en optellen sponsorgeld, EHBO. Er ligt een goed draaiboek klaar dus de organisatie kan vrij gemakkelijk opgepakt worden. Wie vindt het leuk om met een aantal personen een mooie Run te organiseren voor zo’n 500 blije kinderen? Voor aanmeldingen of vragen neem contact op met [email protected]



Met sportieve groet, 


Marsha en Floor (Vrijwilligerscommissie)