header foto header foto header foto header foto
header foto header foto header foto header foto header foto
header foto header foto header foto header foto
 
Arbitrage

Spelregel van de Week

Nieuws afbeelding 14-10-2010
Spelregel van de week: een veel gemaakte actie, die echt niet mag!
 
Speler van partij A neemt een aanvallende vrije slag 50 cm binnen het 23 meter gebied met een selfpass. Hij speelt de bal 1 meter buiten het 23 meter gebied en slaat vervolgens de bal naar een vrijstaande medespeler in de cirkel. Mag dat ?
 
Nee, dit is een aanvallende vrije slag binnen het 23 meter gebied waarbij geldt dat na het nemen de bal minimaal 5 meter moet hebben gerold of worden aangeraakt door een andere speler voordat hij de cirkel in mag worden gespeeld. In dit geval heeft de bal slechts 1,5 meter afgelegd en mag dus niet rechtstreeks de cirkel in.
 
Het feit dat de bal buiten het 23 meter gebied wordt gespeeld doet niet ter zake. De vrije slag is toegekend en genomen binnen het 23 meter gebied dus blijft de verplichting van minimaal 5 meter rollen of aanraken door een andere speler van kracht.

Reacties


Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws


Jeugd

Senioren

Gerelateerde nieuwsberichten

Sponsoren


Facebook

Instagram